کوچه های بهشت

کوچه های بهشت

سیاسی،اجتماعی
کوچه های بهشت

کوچه های بهشت

سیاسی،اجتماعی

«تهران اسنادی در اختیار دارد که حمایت عربستان سعودی از تروریست ها علیه ایران را نشان می دهد ...»

به گزارش شریان نیوز،عربستان سعودی در اقدامی ناجوانمردانه و غیرانسانی دست به حمایت از تروریست ها در مرزهای ایران زده تا بتواند کشورمان را نامن سازد.

 
محمدجواد ظریف اقدام ناجوانمردانه عربستان علیه ایران
"محمد جواد ظریف" طی سخنانی که انعکاس گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشته تاکید کرده تهران اسنادی در اختیار دارد که حمایت عربستان از تروریست ها علیه ایران را نشان می دهد.
  

الجزیره در گزارشی زیر عنوان "ایران، عربستان سعودی را به حمایت از گروه های تروریستی متهم ساخت" به این موضوع می پردازد.

این رسانه قطری نوشت:"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران می گوید، تهران اطلاعاتی را در اختیار دارد که نشان می دهد ریاض از گروه های تروریستی فعال در مرزهای شرقی ایران حمایت می کند. 

وب سایت رادیوی موسوم به اروپای آزاد نیز تیتر زد: ظریف می گوید، عربستان سعودی از تروریست ها در غرب و شرق ایران حمایت می کند.

وزیر خارجه ایران این اظهارات را چند روز پس از آن ابراز داشته که گروه داعش، مسئولیت عملیات تروریستی در تهران را بر عهده گرفت.

یو اس نیوز اند ورلد ریپورت عنوان "ایران پس از حملات تهران اعلام کرد که عربستان سعودی از شبه نظامیان در این کشور حمایت می کند" را برای گزارش خود برگزیده است.

آقای ظریف به اظهارات مسئولان عربستان مبنی بر اینکه "جنگ را به داخل ایران می بریم" اشاره کرده و گفته این یک "تهدید مستقیم" است.

وی همچنین اشاره کرده که وزیر خارجه عربستان در همان روز حمله تروریستی به ایران، توییت کرد.

خبرگزاری رویترز در انعکاس اظهارات وزیر خارجه کشورمان می نویسد، ظریف ضمن انتقاد از حمایت عربستان از تروریسم، از کشورهای منطقه خواسته برای حل درگیری ها، مجمعی منطقه ای را تشکیل دهند.

وزیر خارجه ایران گفته که سیاست خارجی کشورش واضح است و تهران به دنبال ایجاد امنیت در منطقه می باشد. وی  تاکید کرده ایران "امن ترین کشور منطقه" است که مردمش بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته اند.

 دیلی میل نیز در انعکاس اظهارات دکتر ظریف تیتر زد: ایران مصرانه خواستار ایجاد مکانیزمی برای ایجاد صلح در خلیج [فارس] شده و می گوید عربستان سعودی از شبه نظامیان حمایت می کند.

وزیر خارجه ایران گفته، کشورش خواستار وجود امنیت در همسایگان حتی عربستان و قطر است و بر لزوم امنیت در منطقه تاکید کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.